In de zomer van 2016 kwam het terloops ter sprake, het lopen van de Nijmeegse Vierdaagse. Onder het genot van een hapje en een drankje gaf een vriendin aan dat zij een keer de Nijmeegse Vierdaagse wilde lopen. Hij stond ook op mijn bucketlist, echter het was er nooit van gekomen. “Ik ook”, zei ik en we spraken af dat we hierover met elkaar contact zouden houden wanneer de mogelijkheid er was om ons in te schrijven. “Prima” zei ik en liet het verder voor wat het was.
Zal ik mezelf inschrijven?
In februari 2017 zagen we elkaar weer tijdens de carnaval. Of ik me nog wilde inschrijven. Met twijfel zei ik dat ze dat moest doen. Ik had last van mijn hamstrings en voelde de weerstand om lange afstanden te gaan lopen. Eerst maar inschrijven en dan maar afwachten of we ingeloot zouden worden. In april kregen we de definitieve bevestiging. Alle drie waren we ingeloot voor de Nijmeegse 4-daagse en ook nog in dezelfde groep “De Wandelschoen”. Wie A zegt moet B zeggen!
En zo begon ons avontuur vanaf april 2017. Op stel en sprong kochten we wandelschoenen en wekelijks gingen we afstanden lopen met een opbouw naar 40 km. Tijdens het lopen kwamen we op het idee om te gaan vloggen. Voor mij was dit de manier om vertrouwd te raken met de camera. Wanneer we lange afstanden liepen werden er foto’s en video’s gemaakt van onze wandeltocht en de omgeving. Vervolgens werd hier een vlog van gemaakt en op Facebook gezet op een pagina die door ons aangemaakt was “Bianca, Sandra en Karin lopen de Nijmeegse Vierdaagse 2017”.
Goed doel
We kregen steeds meer likes op Facebook en ook op onze vlogs kregen we enthousiaste reacties. Gedurende de weken volgden wij ons trainingsschema en werden de wandelingen steeds langer. We besloten om aan het lopen van de Nijmeegse Vierdaagse een goed doel te koppelen. Dit werd de High Five Foundation, een stichting die zich inzet voor kinderen wiens ouders afhankelijk zijn van de voedselbank. Voor 75,00 werd de naam van het bedrijf op een shirt geprint wat wij wilden dragen tijdens de laatste dag van de Nijmeegse Vierdaagse. Uiteindelijk heeft dit ongeveer 1.800,00 Euro opgeleverd. Wij waren zo trots als een pauw met dit behaalde resultaat. Vervolgens werden onze vlogs opgepikt door SBS6 en zouden wij dagelijks gevolgd worden tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Je begrijpt het al, het werd een happening om nooit meer te vergeten, en met al deze ervaringen was niet finishen op de laatste dag van de Nijmeegse Vierdaagse geen optie!
Vierdaagse - Karin Fehling - Brainchange from Karin Fehling on Vimeo.
SBS6, Uitzendingen & Vlogs
Onze verblijfplaats in …. was geweldig. Wat werd er goed voor ons gezorgd. Iedere dag tijdens het lopen stonden er duizenden mensen aan de kant met water, komkommer, tomaat, dropjes, koffie, noem maar op. Allemaal even enthousiast. In alle dorpen werd alles uit de kast gehaald om de lopers een warm onthaal te geven. Wat een feest en wat een gezelligheid! Iedere dag maakten we vlogs zodat onze volgers een sfeerimpressie kregen van onze ervaringen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Daarnaast werden we diverse keren per dag gefilmd door SBS6 en kwamen we ’s-avonds in de uitzending van “De Nijmeegse Vierdaagse”. Onder elkaar was het gezellig en motiveerden en steunden we elkaar tijdens de moeilijke momenten. Want die waren er natuurlijk ook. Maar met trots bereikten we alle drie op vrijdag, na 4 dagen lopen en 160 km verder, de finish. En met een smile van oor tot oor namen we het kruisje in ontvangst. WE DID IT!!!!